Editor's Rating

Je to prostě MINI a kdo ho miluje, tak ho bude milovat i přes věci, které se jinde neodpouští

9
Jízdní vlastnosti
8
Komfort
8
Prostornost
5
Motorizace
8
Denní použitelnost

Exteriér

Nové MINI ve své současné generaci prochází zkouškou z dospělosti a zvládlo ji na výbornou. Nový Clubman je univerzálnější, větší a použitelnější.U Clubmana je to velice jednoduché, bud se Vám líbí nebo nelíbí. Nic mezitím není, a pokud se Vám líbí tak mu prominete téměř cokoliv. Nový agresivnější design dodává nové generaci více agresivity v jedinečném charakteru MINI, přepracovaná přední světla, boční a zadní spoilery. Větší střecha prozrazuje zvětšenou kabinu, ale jinak vše zůstává při starém. Veškeré charakteristické znaky MINI jsou na svém místě přední maska, boční okna a velká přední světla.

Delší rozvor a linie střechy vytvářejí podlouhlou eleganci, která upoutá vaši pozornost a uvnitř vozu vytvoří velkorysý prostor. Zatímco důvěrně známé dělené zadní dveře, nyní pro ještě sportovnější vzhled, obepínají široké boky a horizontálně umístěné světlomety. Tyto světla vůz opticky rozšiřují a pro zvýraznění jsou orámována chromovaným rámečkem. S typickým vyboulením přechází bez přerušení kapota motoru z jedné strany na druhou. Kapotě dominují světlomety s výrazným led okružím.

Přepracovaná maska je nyní výraznější, s moderním vzhledem, poprvé obsahuje mlhová světla a je přátelská pokud srazíte chodce. Unikátní zadní dveře se lze otvírat na dálkové ovládání, kdy při prvním stisku se otevře pravá část a při dalším se otevře levá, případně přes easy Opener systém lze otevřít přiložením nohy pod zadní nárazník.

Dlouhá střecha přirozeně podtrhuje délku celého vozu, kterou je možno zvýraznit jiným lakováním oproti karoserii. Jako první z rodiny MINI má Clubman nově výrazné vzduchové výdechy za předními koly.

MINI Cooper S Clubman je sportovec s kultivovaným projevem, který dokáže poblouznit většinu populace. Prodloužená karoserie nesebrala MINI Clubmanovi nic ze své specifičnosti. Oproti normálnímu MINI poznáte S podle typických aerodynamických prvků a nasávacího otvoru v přední kapotě

Interiér

Interiér Clubman S kopíruje své ostatní bratry od MINI a využívá nejnovější styl přístrojové desky, kdy tachometr zmizel ze středového panelu a je před řidičem. Multimediální systém se soustředí do středového kruhu s výrazným led kroužkem, který je využit například pro zobrazování vzdálenosti při parkování.

Nově zmizela ruční brzda, která je nahrazena elektrickou a máte tak ve středu vozu o něco více prostoru. MINI nejen, že vyrostlo, ale hlavně dospělo. Mám tím na mysli, využití v nové generaci luxusního čalounění a kvalitních materiálu v interiéru. Všechny doplňky a detaily jdou velice dobře sladit při konfiguraci vozu.

Sedadla jsou komfortnější, pohodlnější – zkrátka vše je prostě lepší než v předchozí generaci. Luxusnější provedení interiéru odděluje MINI od ostatních menších modelů, které chtějí směřovat do vyšší třídy, ale pouze jen cenou. MINI tam na rozdíl od nich v současné generaci již patří a určuje etalon malých vozů s luxusním provedením interiéru. Asi nemá smysl psát o možnosti připojení mobilního telefonu přes bluetooth, připojení USB disku či kompletní multimediální systém starající se o zábavu na palubě.

Motor

Dvoulitrový motor s výkonem 141 kW umožňuje zrychlení z 0-100km za 7,2s a maximální rychlost je 228km/h. Benzínová verze je bohužel o něco náročnější než se píše v propagačních materiálech. Počítejte spíše se spotřebou okolo 10-11l na 100km v kombinaci s automatickou převodovku. Kdo najede více km tak sáhne po naftovém motoru. Motoru kromě spotřeby nelze nic vytknout, motor nádherně táhne v pružném zrychlení i ve vyšších rychlostech a dálniční pohodová rychlost je někde okolo 160km/h.

Závěr

Ono je vlastně svým způsobem jedno, zda je tohle MINI dobré nebo špatné. Zda to MINI ještě je nebo už kvůli svým rozměrům není. Je to prostě MINI a kdo ho miluje, tak ho bude milovat i přes věci, které se jinde neodpouští. U auta budete mít tak pravděpodobně jen dvě dilema – motor a barevnou kombinaci vozu. První dilema se vyřeší velice jednoduše – volba motoru zda benzín nebo nafta. Tam rozhoduje peněženka nebo vůně benzínu a druhé dilema ohledně barevných kombinací a doplňků je na několik hodin…