Editor's Rating

Motorizace v MINI Cooper S je jediná použitelná pro každodenní zábavu a dennodenní použití - dostatek výkonu, naladění podvozku, že nebudete potřebovat za pár kilometrů chiropraktika a adekvátní spotřeba jde ruku v ruce s provozními náklady

8
Jízdní vlastnosti
7
Komfort
6
Prostornost
8
Motorizace
8
Denní použitelnost

Když už si myslíte, že něco klasického nejde udělat jinak tak přijde MINI pod taktovkou BMW a přivede na svět baculatější verzi klasického tvaru, aby mohli přidat další pár dveří. Klasický designe vozu je nabourán netradičním pojetím po přidání zadních dveří. MINI Cooper S 5 doors kombinuje to nejlepší ze světa MINI s praktickým s přístupem na zadní sedadla. Výsledkem je pro klasicky smýšlejícího fanouška MINI kontroverzní tvar přifouknuté zadní části do podoby sportovního městského auta s líbivým designem. Pětidvéřové MINI se představuje jako multifukční sportovní vůz. Při čelním pohledu velká černá mřížka chladiče vyzývá k souboji na dalším semaforu. Z druhé strany lze spatřit dvojitou koncovku výfuku a dvě výrazné mlhovky. Díky výraznému označení S na přední mřížce a na víku kufru víte okamžitě, s kým máte tu čest. Charakteristická karoserie MINI opticky zobrazuje nízké těžiště vozu, což přispívá k agresivnějšímu podání vzhledu. Široký rozchod, dlouhý rozvor společně s krátkými převisy dělá z MINI sportovce tělem i duší.

Vysoká úroveň praktičnosti interiéru je vkusně zkombinována s estetičností. Interiér nového MINI je snem každého řidiče za předpokladu, že nemáte 2 m na výšku a nejste zastáncem klasických tvarů. Nové MINI je všechno jen ne klasické. Usednete do pohodlných čalouněných sedadel a upoutává vás nově přepracovaná přístrojová deska. Rychloměr je nově umístěn přímo za volantem v zorném poli. Centrálně umístěný rychloměr byl nahrazen novým multimediálním systémem, který zobrazuje veškeré informace o vozidle a lze přes něj ovládat veškerou zábavu ve vozidle.

Cestovní komfort pro řidiče a spolujezdce je maximální, cestující na zadních sedačkách budou mít trochu méně komfortu. Na druhou stranu MINI nikdy nebylo pro spolucestující na zadních sedadlech štědré a nic na tom nezměnilo na tom ani přidání zadních dveří. Největším přínosem zadních dveří je normální nastupování, kdy v případě, že si půjdete sednout dozadu tak nepotřebujte předtím navštěvovat hodiny jógy tak jako v případě třídveřového provedení. Kufr o objemu 278 litrů nenabízí moc prostoru pro větší věcí a spíše budete používat zadní sedadla díky dveřím jako další zavazadlový prostor. Pokud uvažujete nad MINI Cooperem jako auto pro drahou polovičku a máte děti tak na to rovnou zapomeňte. V případě umístění dětských sedaček na zadní sedadla se stává nejen instalace sedaček ale hlavně i instalace dětí za trest. Málo místa na jakoukoliv koordinaci jak vás tak dětí + minimální velikost kufru nedovolí vézt supportní materiál. S tímto problémem miřte rovnou ke Countrymanovi a vyčkejte na novou generaci, která je již za rohem.

MINI Cooper S je prostřední výkonový stupeň v MINI rodokmenu a pro sešlápnutí pedálu máte k dispozici 192 koní. Z benzinových variant motoru je před S verze ONE a po S pouze již John Cooper Works ( 3dv – karoserie). U prvního je 90 koní ku prospěchu S a v případě John Cooper Works ztrácí S 39 koní. Díky dvoulitrovému čtyřválci s MINI Twin Power Turbo a laděnému výfuk máte dostatek výkonu a zvuku ukázat většině městských vozidel záda. Z 0 na 100 km/h se dostanete 6,8 sekundy s automatickou převodovkou a maximální rychlost je 233 km/h.

Udávaná spotřeba je nereálná –  při kombinovaném pražském provozu budete jezdit lehce pod 8l, ve městě přes 9l a pokud budete lážo plážo jezdit po okreskách tak počítejte se 7l na 100km – ovšem za předpokladu, že v sobě udržíte emoce a nevyužijte lehkost akcelerace při každém sešlápnutí pedálu. V minule testovaném MINI Clubman byla paradoxně největší slabina vozu pohon 4×4, který podporoval extrémně apetit vozu. Bez čtyřkolky a prodloužené karoserie se stává MINI Cooper S opět veselou hračkou.

Nový MINI Cooper S nabízí díky pětidveřím mnohem komfortnější použitelnost v běžném provozu než třídveřové provedení. Pokud zkousnete částečnou deformaci karoserie od původního MINI tvaru a nechcete neustále odklápět sedačku, abyste mohli dát věci na zadní sedadlo a věřte, že to budete dělat hodně často, protože kufr je opravdu malý, tak sáhněte po pětidvéřovém provedení karoserie. Pokud jste rebel a auto máte jen jako prostředek zábavy sám pro sebe ve světě MINI sáhněte po tří dveřové karoserii. Motorizace v MINI Cooper S je jediná použitelná pro každodenní zábavu a dennodenní použití – dostatek výkonu, naladění podvozku, že nebudete potřebovat za pár kilometrů chiropraktika a adekvátní spotřeba jde ruku v ruce s provozními náklady. MINI ONE je na můj vkus nedostatečně výkonný a John Cooper Works je kapitola sama pro sebe, která chce velké sportovní srdce.