Editor's Rating

Pokud se podíváme na srovnání například s VW Touran jsme stále s cenou o něco výše, ale dostaneme špičkové materiály, výborné motory a vyšší výkon v základním modelu.

7
Jízdní vlastnosti
8
Komfort
9
Prostornost
6
Motorizace
9
Denní použitelnost

BMW řady 2 Active Tourer je zcela nový druh vozu pro BMW se kterým automobilka vstupuje do zatím neprobádaných vod. Nabízí pro BMW nezvykle předokolku a karoserii typu MPV. Auto je důkazem možnosti propojit kompaktní rozměry, praktičnost s dynamickým designem. Krátké převisy společně s dlouhým rozvorem a vysokou linii střechy vykresluje toto MPV do robustních proporcí. Automobil na první podhled zaujme nízkým čelním sklem, výrazně tvarovaným nárazníkem a vysokou přední kapotou.  Velké dveře společně s vysokou linii střechy umožnují snadné nastupování a vystupování z vozu. Velké víko zavazadlového prostoru a nízká nákladová hrana společně s velkým úhlem otevření umožní snadné naložení jakéhokoliv nákladu.

Interiér BMW řady 2 Active Tourer působí prostorným a světlým dojmem. Nikde se nemačkáte, dostatek denní světla zajištují velká okna, která můžete v případě potřeby doplnit panoramatickou střechou. BMW přineslo do segmentu těchto vozů špičkové materiály na interiér, které známe z vyšších tříd. Přístrojová deska v moderních tvarech doplňuje mnoho úložných prostor v nápadité středové konzoli, vnitřní straně dveří a středové loketní opěrce. Ve voze nalezneme uzamykatelnou přihrádku, držák na malé nápoje, ale i pro velké lahve.

Variabilitu vozu podtrhuje možnost zcela sklopit sedadlo spolujezdce v případě převozu delšího nákladu. Kufr reprezentuje téměř rovná podlaha, kdy lze sklopením zadních sedadel zvýšit objem kufru snadným sklopením. Na zadní sedadla se bez větších problémů usadí tři pasažéři, kteří si mohou sedadla posouvat dopředu a dozadu. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40 : 20 : 40, čímž lze snadno získat požadovaný prostor pro nadměrná zavazadla.

Do modelu lze objednat nepřeberné množství nových technologii, jako jsou například:

  • Asistent jízdy v kolonách
  • BMW HEAD-UP displej
  • Driving assistant
  • Driving assistant plus
  • Varování při změně jízdního pruhu
  • Systém varující před čelní srážkou s brzdnou funkcí a varování před chodci s brzdnou funkcí
  • Aktivní systém pro automatické udržování rychlosti s funkcí STOP & GO
  • Paket park assistant
  • Navigační systém plus

Řidič  Active Toureru má díky vyššímu posezu dokonalý přehled o dění na silnici a bez větších problému tak může reagovat na okolní problémy. Vyšší posez umožňuje být nad úrovní všeho dění a řidič tak může reagovat dříve na nepředvídatelné situace.

Pod kapotou testovaného vozu byl zážehový tříválec o objemu 1499 cm. Kdo by čekal nepříjemné vibrace tak může směle zapomenout. Nejnovější generace benzínových motoru BMW TwinPower Turbo jsou agilní i v nízkých otáčkách a nemáte pocit, že sedíte na sekačce. Sloučením nejnovějších technologii jako je plně variabilní řízení ventilů, moderní turba a vstřikování paliva umožnilo stvořit úsporný motor, kdy není problém jezdit pod 6l benzínu. Nejnovější technologie umožňují využít i možnosti pro hospodárnost paliva jak jsou režimu ECOPRO nebo auto start stop. Pokud budete mít stejně jako my manuální převodovku tak počítejte s rádcem pro zařazení správného rychlostního stupně.

Model 218i nenabízí kdovíjakou akceleraci. Z 0-100 km/h mu to trvá 9,3s a maximální rychlost je 205 km/h. Jak jsme již říkali pod kapotou je tříválec o objemu 1 499 cm s výkonem 136 koní. Zvolený motor předurčuje převážně jízdu do města a tam vše zvládá bez problémů a za pár litrů benzínu. Počítejte se spotřebou okolo 6,5l v kombinovaném provozu, když vyjedete na popojíždění, mimo kolony lze se dostat i pod 6l. Na dálnici už to ovšem bude o něco horší jak kvůli slabému motoru, tak i kvůli velkému profilu auta. Dokud budete jezdit podle předpisů stoupá spotřeba k 8l a pokud jste dálniční pirát se 160 na tachometru upije z nádrže motor přes 9l.

Pokud se podíváme na srovnání například s VW Touran jsme stále s cenou o něco výše, ale dostaneme špičkové materiály, výborné motory a vyšší výkon v základním modelu.

Pokud budeme kalkulovat s tím, že lze bez větších problémů od letošního roku získat podporu okolo 12 % na objednání do výroby, tak se můžeme dostat na rozdíl okolo 20 00 což už stojí za přestup do vyšší třídy nemyslíte?