Editor's Rating

Design Exteriéru

BMW postavilo patrně jeden ze svých nejprostornějších rodinných modelů. Pokud byste hledali v řadě X, tak hledáte špatně, alespoň do představení X7. V tuto chvíli musíte zabrousit do řady 2 a to konkrétně do modelové řady Gran Tourer. BMW řady 2 Gran Tourer plním svým rozměrným zavazadlovým prostorem, místem až pro sedm cestujících a nespočtem úložných prostor představu o velkém rodinném voze. Gran Tourer lze charakterizovat jako univerzální automobil disponující nekonečným prostorem pro cestující, praktičností v každodenním použití aflexibilitou při potřebě odvézt 7 lidí nebo větší náklad. Čelní pohled na automobil odhalí příslušnost k značce díky širokým ledvinkám a jsou to hlavní, co vás upoutá, díky tomu, že jsou světlomety umístěny o něco výše. Boční pohled odhalí prodlouženou karoserii oproti Active Tourer a poslední pohled na vůz zezadu dá díky velkému rozšíření zadních proporcí dostatek místa v celém voze. Poslední modely BMW dostávají přední světlomety s LED technologii, díky které je vozovka optimálně osvětlena za jakéhokoliv počasí.

Bílé světlo v potkávacích a dálkových světlechosvětlí dokonale dlouhý kus vozovky před vámi. Nezaměnitelný a působivývzhled dodávají LED světla pro denní svícení, která jsou umístěná ve světelných led trubicích hlavních světlometů

Design Interiéru

Skutečnou prostornost vozu poznáte hned po nastoupení dovnitř. Interiér nabízí nekonečně mnoho volného prostoru. Tento prostor vytváří rozměrné čelní sklo vytvářející vzdušnou atmosféru díky denní světlu pronikajícímu dovnitř. Dvojková řada si přenesla prémiové materiály a vlastnosti od svých kolegů z vyšších tříd. K dispozici je čalounění perforovanou kůží s kontrastním prošíváním a přístrojová deska se středovou konzolí z kvalitního materiálu.

Cestující vpředu si užijí zvýšený posez, díky kterému mají pohodlný výhled do všech směrů. Nad kapličkou rychlostí a otáčkoměrem je výsuvný Head-up displej promítající vše důležité přímo před řidiče. Zadní část nabízí velkorysý prostor pro cestující na zadních sedadlech s mnoha úložnými prostory. V případě svačiny za jízdy si mohou, cestují sklopit přídavné stolečky jak v letadle a v klidu svačit. Zadní sedadla jsou plně variabilní a nabízí mnoho možností uspořádání.

Rozdělena jsou v poměru 60:40 a opěradla lze samostatně sklopit v poměru 40:20:40. Třetí řada sedadel se nachází pod podlahou kufru a lze je jednoduchým způsobem vytáhnout nahoru. Místa pro pohodlnou jízdu je málo, zase na druhou stranu je to nejvíce místa z takto poskytovaných sedadel. Používat opravdu na krátké jízdy, případně dozadu dát pouze trpaslíky. Vrátíme-li se k použitým materiálům tak je k dispozici klasické látkové čalounění a několik kožených. Perforace a kontrastní prošívání je použito nejen na sedadlech, ale i na přístrojové desce a středové konzoli. Dekorační lišty jsou k dispozici v dřevěném, stříbrném provedení a případně v klasickém černém provedení.

Ovládací prvky vozu jsou lehce natočeny k řidiči a jejich součástí je i samostatně stojící téměř devíti palcový displej určený pro navigační systém a palubní informační systém. Interiér je plný úložných prostor, u každých dveří nalezneme kapsy pro 1,5 lahve a pod každým sedadlem nalezneme praktické schránky. Do vozu lze po sklopení sedadel naložit předmět dlouhý až 2,5m a zadní sedadla lze posouvat až o 130mm a zvětšit tak cestujícím na 6 a 7 místě životní prostor.

Motor

Označení 218d dává tušit, že se pod kapotou testovaného vozu nachází vznětový motor o objemu téměř dva litry. Nová generace motorů BMW je etalonem výkonu a úspornosti. Testovaný naftový čtyřválec má výkon 150 koní a v konstrukci využívá odlehčenou hliníkovou konstrukci. O optimální spalování se stará nejnovější metoda přímého vstřikování CommonRail. Motor vyniká hospodárností v normálním režimu jízdy, kdy při dodržování předpisů lze bez větších problémů jezdit za 4,5l. Dálniční režim 130km/h je za 6,6l a 160km/h režim znamená cca 7,5l. Motor neklepe, nevibruje, a pokud nebudete stát venku tak ani nepoznáte, že máte naftu pod kapotou. Přísun výkonu je při sešlápnutí pedálu lineární a nebudete trpět bolestí krku, protože turbo efekt chybí. Gran Tourer je z rodiny vozu Tourer takže i zde je náhon na přední kola nebo pohon všech kol. Ruku na srdce – zde odklon on zadního pohonu ničemu nevadí.

Závěr

M-Paket udělá i z ošklivého káčátka pěkné auto. Testovaný model byl v konfiguraci s barvou Estoril blue a oproti Active Tourer to byl neskutečný fešák. S vozem jsme na otočku zajeli do sídla BMW v Mnichově a nikdo ze čtyř dospělých na palubě si nestěžoval na jakýkoliv dis komfort – naopak místa na zadních sedadlech byl dostatek. Testovaný motor má dostatek síly na udržování tempomatové 160 na dálnici a při velikosti vozu i za pár litrů nafty. K samotné jízdě není co vytknout – auto se nehoupe, drží stabilitu i při bočním větru.

Pokud přidáme M-Paket tak tu máme nejkrásnější sedmimístné MPV na trhu.