BMW si připravilo na začátek roku 2017 představení nové generace řady 5, která je jedna z nejdůležitějších v jejich nabídce. V pořadí již sedmá generace řady 5 přináší do této třídy ty nejmodernější technologie od vývojářů BMW. Za 45 let od uvedené první generace této řady bylo vyrobeno téměř osm milionů kusů pětek. Oficiální celosvětová premiéra se uskutečnila v lednu 2017 na autosalonu v Detroitu a uvedené na český trh bylo naplánováno na 11.ůnora 2017. V tuto chvíliprobíhají první prezentace a představení u všech BMW dealerů v ČR. Nová pětka je klasicky větší, lehčí a úspornější. Nárůst vnějších rozměrů ve srovnání s předchůdcem jsou následující do délky o 29cm, šířky o 8 cm, výšky o 15cm a rozvor náprav o 7cm. Hmotnost byla snížena o 100kg použitím hliníku a magnesia na části karoserie jako je například kapota a střecha. Celkové naladění podvozku nyní nabízí několik konfigurací Sportovní podvozek, El. Nastavení tuhosti tlumičů, Adaptive Drive / Integrální aktivní řízení, Adaptivní mód a pro M550i xDrive Adaptivní M podvozek (Professional).

Od března 2017 je k dispozici 7 motorových variant.

  • BMW 530i
  • BMW 530i xDrive
  • BMW 540i
  • BMW 540i xDrive
  • BMW M550i xDrive

 

  • BMW 520d
  • BMW 520d xDrive
  • BMW 520d ED Edition
  • BMW 530d
  • BMW 530d xDrive

 

  • BMW 530e iPerformance

 

Nová 540i je o 10 % výkonnější než předchozí generace. Pod kapotou naleznete R6 o objemu 2998 cm3 a výkonem 340 koní stačící na zrychlení z 0-100km/ za 4,8 vteřiny. Než přijde na trh nová M5 budeme se muset spokojit s BMW M550i xDrive a jejím výkonem 462koní.

530d má výkon 265 koní se spotřebou 4,5l na 100km což je o 12% menší spotřeba než u přechozí 530d. Nejúspornější motorizace BMW 520d ED Edition(BMW 520d EfficientDynamics Edition) je ve znamení co největší úspory paliva. Motor o objemu 1995 cm3 nabízí 190koní, spotřebu 3,9l na 100km a současně má nejlepší aerodynamiku v koeficientu cd=0.22. BMW 530e iPerformance je hybridní varianta s elektromotorem. Dvoulitrový motor společně s elektromotorem dodávají výkon 250 koní, spotřebu 1,9l na 100km. Dojezd na elektřinu činí 50km a maximální rychlost pro elektromotor je omezena na 140km/h.

Interiéru nové pětky vévodí dotykový displej o velikosti 10,25 palce, který lze ovládat stejně jako u řady 7 gesty. Nad řadicí pákou naleznete odkládací schránku pro mobil podporující bezdrátové dobíjení. Pro větší bezpečnost BMW zvětšilo barevný HEAD-UP o 70% vůči přechozí generaci. Automobil lze ovládat přes centrální aplikaci BMW Connected pro systémy iOS a Android. Díky nejnovějším technologiím nabízí nová 5er i autonomní řízení, které si podrobně představíme v samotném testu.

Pokud jste záviděli sedmičkové řadě úžasný dálkový ovladače s displejem, tak už nemusíte. Nová 5er má stejný klíček včetně funkce parkování pomocí dálkového ovládání, takže bez problémů zaparkujete do úzkých míst. Další novinkou je inteligentní auto-start-stop spolupracující se systémy ve voze, takže pokud například přijedete ke kruhovému objezdu automobil z mapových podkladů, radarové hlavy a stereo kamery rozpozná, že není vhodná doba na vypnutí motoru a odpadne tak vypínání motoru uprostřed křižovatek. Pro zajímavost vybereme několik novinek ze sériové výbavy:

  • Active Guard / Asistent pozornosti
  • LED světlomety / LED mlhové světlomety
  • Navigační systém Business
  • Přední a zadní parkovací asistent (PDC)
  • ConnectedDrive Services
  • 8stupňová samočinná převodovka Steptronic (mimo 520d)

Zajímavé novinky ve volitelné výbavě:

  • Masážní funkce pro přední sedadla
  • Zábavní systém „Experience“, Blu-ray, HDMI, 2x 10,2“ obrazovky
  • Paket Ambient Air – ionizovaný vzduch do kabiny
  • Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System
  • Surround View včetně 3D zobrazení
  • Remote 3D View

Všechny tyto funkce Vám představíme v testu modelu 530d a 540i