Editor's Rating

BMW 3 GT je komfortní společník pro každého a pro každý den

Můžete být hrdina, můžete nadávat, že chybí sportovnost, ale ve finále bude většina z nás ráda, že BMW tento vůz vyrábí. S přicházejícím věkem a každodenními povinnostmi budou všichni radši, pokud nebudou bolet záda ze sportovních sedaček, nebudou mít vyklepanou duši na našich silnících a ve finále i to, že odvezete nákup, basu piv, kočárek nebo golfový bag bez toho, abychom museli tlačit do kufru věci násilím. BMW 3 GT je komfortní společník pro každého a pro každý den.

Exteriér

BMW řady 3 Gran Turismo je výrazné doplnění do trojkové řady modelů, které jsou výstavním kouskem každodenního řízení. Výraznou dynamiku dává GT prodloužená kapota společně s ostrými rysy od C sloupku. Splývající linii střechy získali designeři pomocí bezrámových oken, která se snaží zdůraznit klasický sportovní charakter ve stylu coupe. Zadní světla ve tvaru písmena L dodávají daleko větší pocit ze široké zádi než je ve skutečnosti. Čisté linie karoserie narušuje výklopný aktivní spojler, který se automaticky vysune v rychlosti nad 100km/h a sám se zasune, pokud rychlost klesne pod 70km/h. V případě, že chcete být vládcem nad spojlerem, můžete k jeho ovládání použít tlačítko ve dveřích řidiče. Dopředu skloněná maska chladiče připomíná geparda připraveného ke skoku na svou oběť. Přední volitelné adaptivní led světlomety a mlhovky jsou novou interpretací klasických dvojitých kulatých světlometů. Díky návaznosti světlometů na výrazné ledvinky získává GT plusové body pro sportovní vzhled.

Interiér

Interiér GT je klasicky na BMW perfektně funkční. Kopit je navržen tak, aby bylo všechno na svém místě. Všemu dominuje velký displej navigace a barevný head-up displej. Tento head-up displej je konfigurovatelný a je možné na něj nechat promítat například pokyny z navigačního systému, informace o omezení rychlosti, skladby nebo telefonní čísla a vy tak nemusíte odtrhnout oči od vozky směrem do strany nebo dolů na navigaci nebo telefon. Při volitelné výbavě lze bezdrátově dobíjet mobilní telefon, případně využívat dva USB porty ve středové loketní opěrce. Nápoje lze odkládat po odkrytí krytky před řadicí páku. Konfigurovatelnost interiéru umožní každému nalézt svou vizi, ve které se bude cítit komfortně. Příjemnou atmosféru navazuje ambientní osvětlení v bílé nebo oranžové barvě díky světelnému pásu, který se táhne celým vozem v oblastech dveří. Zadní sedadla jsou pohodlná pro dva dospělé, třetí již bude uprostřed poněkud natěsno. Přes hlubší sedadla byl docílen dostatečný prostor pro nohy, středová opěrka s držákem nápojů nabídne komfort velkého sedanu. Zvuk má na starosti audio systém Harman Kardon s prostorovým zvukem a 16 reproduktory, palubní systém je schopen přizpůsobovat hlasitost na aktuální rychlosti, aby posádku nerušil jízdní hluk. Prostornost a variabilita to je to oč tu běží. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40 a je možné je samostatně nastavovat podle velikosti nákladu. Vychytávkou činící GT GT jsou možnosti sklonu sedadel pro cestující na zadních sedadlech, kdy lze individuálně nastavit sklon sedadla do polohy, která jim nejvíce vyhovuje. Opěradlo lze jednoduše nastavit stisknutím tlačítka na příslušném sedadle.

Motor

Pod kapotou najdeme klasický naftový čtyřválec o objemu dva litry. 190 koní pod kapotou, maximální rychlost 230km/h a zrychlení na 100km/h za 7,8s. Průměrná spotřeba se během našeho testování točilo okolo 6l nafty na 100km s tím, že pokud využíváte eko jízdu klesne i pod 5l a při dálničních přesunech v rychlosti 160km/h se blíží k 7l.

Závěr

Co na tento vůz říci? Na začátku je to neforemné káčátko, ze kterého se vyloupne komfortní vůz příjemný na každodenní ježdění. Nikde vás nic nebude otravovat, nikde vám nic nebude vadit. Sednete si, odkroutíte svých každodenních 30 km do práce a 30 km z práce bez zaváhání, stejně tak vylezete po 600km a můžete fungovat a o to u GT přeci jde ne?