Test od Marca Ruttena – bývalého automobilového novináře v tuto chvílí obchodního ředitele společnosti Shmee150

Vývoj automobilů řady BMW M prodělal za posledních několik let výrazné změny v přístupu k provedení těchto modelů. Továrna nabízí kupé, sedany od řady 2, 4, 6 a brzy řady 8 + modely řady X. Divize M se v rámci automobilky prezentuje jako sportovní oddělení ve vývoji automobilů Mnichovské značky a M4 CS je skvělým příkladem, že lze stále ještě přes modrobílou vrtuli zažít vzrušení z jízdy.

Na začátku letošního roku BMW představilo facelift pro M3 a M4. Současně s tím představil Competition paket obsahující odstraněný omezovač, ostřejší reakce, sportovní výfuk a tvrdší podvozek. Navrch přihodili 20 palcové ráfky a elektronický diferenciál. Kosmetické změny nastaly při zapracování nových LED světlometů, denního svícení a zadních led světel. Pod kapotou je klasický třílitrový šestiválec s technologii M TwinPower turbo naladěný na 444 koní. S manuální převodovkou se dostanete na 100 za 4,6s a s volitelnou DCT dokonce za 4s. Nejvyšší rychlost je omezena na klasických 250km/h pokud nemáte M Driver balíček.Rozhodl jsem se použít trošku jiný pohled na auto a než zkoumat do detailů Competition balíček zkusím se podívat na auto z pohledu, co nám tento balíček říká o budoucnosti divize M. Tento Competition balíček obsahuje některá překvapení o kterých si povíme později.

Od začátku – co jsem našel na parkovišti?  BMW M4 v San Marino Blue barvě na 20 palcových kolech vzor 666M. Interiér vozu je ve světle šedé barvě v kombinaci s kůží a karbonovými doplňky. Díky karoserii kupé máte velkorysý prostor pro nastupování a vystupování přes dlouhé dveře. Interiér nevybočuje z normálních M3 nebo M4. Na první pohled si lze všimnou luxusnějších M sedadel, která jsou lepší jak standardní sedadla, ale postrádají jakoukoliv bederní oporu. K luxusním sedadlům patří přeci i luxusní bezpečnostní pásy s M trikolorou.

Pokud jste řídili normální M4, tak okamžitě po nastartování zjistíte, že je zde něco jinak a přepracovaný M sportovní výfuk osobě dává vědět agresivnějším projevem. Ano je o dost lepší než v základu! Prvních několik kilometrů si zvykáte na přepracovaný podvozek s odpružením, svoji práci odvádějí i 20 palcová kola, díky kterým získáváte větší jistotu v ovládání vozu než normální M4. Nepříjemný zvuk se ve vyšší rychlosti line od pneumatik na dálnici, možná to bylo i povrchem dálnice. Skutečné změny poznáte při sjetí z dálnice a přesunu se na klikaté silnice, kde se naplno projeví Competition balíček i díky kterému nyní máte lepší kontrolu nad zádí vozu. Indikátor DSC bliká díky výkonu mnohem častěji, než blinkr klasického řidiče BMW. Ačkoliv má M4 ZCP obuté velmi dobré Michelin Pilot Super Sports nezvládá podvozek úplně ideálně přijímat velký výkon motoru obzvlášť na mokru. Vůz postrádá dynamickou jemnost svých předchůdců. Podvozek se přetahuje při plném plynu obzvlášť na kluzkém nebo nerovném či jinak rozbitém povrchu silnice. Je nutno zmínit, že výkon skvěle krotí keramické brzdy, které jsou výrazné zlepšení oproti standardní brzdě v M4. Dvojité turbo se postará o téměř lineární výkon bez turbo kopance. Pokud vezmete toto všechno v potaz tak dostanete téměř ideální každodenní sportovní auto, které je energičtější než základní M3 a M4. Berte tento balíček jako možnost si za relativně dobré peníze extrémně vylepšit základní M3 nebo M4

Po vrácení klíčů zpět do BMW se musím sám sebe ptát, zda opravdu takhle chci vidět Mko. Možná jsem zaujatý, ale možná už není potřeba mít M4 respektive M3. BMW si ukradlo srdce M fanoušků malým strojem, který nazývá M2. Jednu M2 mám v garáži, aktuálně najetu více jak 40 000 km. Díky možnému porovnání téměř face to face jsem byl utvrzen v tom, že skutečné M se spíše skrývá právě v M2. M2 ve vás probouzí vášně, radost. M4 CP je skvělé sportovní auto, skoro dokonalé, ale Mko je pro mne M2. S těmito myšlenkami se postupně vracím k druhému tématu věnující se i pohledu do budoucnosti. Všichni fanoušci již vědí, že se chystá i M2 Competiton nebo chcete-li CS. Vývojáři serozhodli vylepšit a ještě zdokonalit již tak dostatečně zábavné auto. Proč je M4 CP tak důležitá pro M2 CS? Odpověď je jednoduchá  – CS si vezme to nejlepší z vývoje M4 CP přidá to k M2. K dispozici bude šestiválcový motor S55 z M4 s výkonem 405 koní a M2 bude tak moci s chutí sežrat své větší sestřičky M3 a M4. Rozšíří se nabídka základních barev o oranžovou Sunset Orange a stříbrnou Hockenheim Silver. Do interiéru zavítají odlehčená M sedadla včetně luxusních bezpečnostních pásů a nějaký ten karbon do interiéru + nová 19 palcová kola. Zatím není potvrzeno naladění podvozku jako pro M4 CP a ani odlehčený M sportovní výfuk. Toto bude potvrzeno/vyvráceno v následujících týdnech.

Pokud stojíte před rozhodnutím zda M4 CP a nejdete vyloženě po sociálním postavení M3/M4 ve společnosti tak si počkejte 9 měsíců na novou M2. M2 přijde v červenci 2018 a pro srdcaře bude lepší volbou jak M4 CP. M2 bude mnohem mnohem Mkovější než si můžete vůbec představit a vrátí se vám do obličeje pověstný rohlík od ucha k uchu.