Editor's Rating

Hodnocení ProDriver CZ

10
Jízdní vlastnosti
10
Exkluzivita
10
ProDriver Index
10
WOW efekt

Některé životní okamžiky si člověk dokáže uvědomit a vyhodnotit teprve s odstupem času, protože jednoduše ten okamžik je tak silný, že ho prožíváte srdcem. Až po pár dnech jsem si byl schopen utřídit myšlenky a popsat jeden z aktuálních hypersportů.

První co Vás napadne po usednutí za volant je, že to není auto. Zapomeňte na všechno, co jste dosud zažili za volantem. 918 není z tohoto světa. Je součástí nové ligy hypersportů, které přinášejí mezi lidi nové způsoby ve vnímání rychlosti.

Co dělá ten rozdíl od ostatních rychlých vozů? Elektromotory nic víc nic míň, podvozek, řízení, použití uhlíkových vláken a spalovací motor to všechno tu bylo v této dokonalosti již před deseti lety.
918 se možná nemusí zdát na první pohled tak krásná jako McLaren P1, ale na druhý pohled vidíte hi tech inženýrství, které Porsche zvládlo naprosto dokonale. Technickou sofistikovaností se dostává 918 někam mimo realitu, které aktuální vozy nemají.

Prvních pár metrů, které ujedete s 918 je pod taktovkou elektrického e-modu díky čemuž odjedete tiše stejně jako s golfovým vozíkem od jamky. UFO elektrický zvuk motoru se nepatrně ozývá z rohů, kde jsou uložené elektromotory. Po rozjetí se vůz přepíná do modu hybridního, což umožnuje již větší kontrolu nad ovládáním motoru a je již možné plně využít potenciál V8 motoru. Zvuk motoru se šiří netypickým způsobem protože výfuky jsou 50 cm od vašich uší a slyšíte podivuhodnou směsici V8 s UFO zvukem od elektromotorů

Přepnutím vozu z hybridního režimu do závodního se kompletně změní nastavení vozu. Převodovka řadí ve vyšších otáčkách, výkon motoru je lineární v celém spektru otáček. Sílu, kterou vůz přenáší na silnici je obdivuhodný. Podřazení probíhá mezi 7000 až 9000 otáčky se zcela jinou zvukovou stopou než jste kdy slyšeli. Zrychlení a zvuková kulisa se dají jen stěží pochopit, je neuvěřitelná. Kopance do zad a bolesti krku způsobující výkon vozu je zarážející.

Nejúžasnější je stabilita vozu při jakékoliv rychlosti, díky které získáváte k vozu nadpřirozenou důvěru a rušení fyzikálních zákonů. Pří jízdě se cítíte připoutaný k vozovce pomocí magnetického vaku podobně jako magnetické vlaky ke dráze. Řízení tohoto hypersportu se chová unikátně ve světě sportovních s pohonem všech čtyř kol. Ostré řízení doplňuje přímost a bezprostřednost, které v tomto spojení pocitově působí, že nemáte vše pod kontrolou. Všechny toto jízdní vlastnosti Vás nutí hledat v jakkoliv zatáčce limity vozu.

Radost dělá vyladěná spolupráce motoru a převodovky společně nevadnoucím přísunem točivého momentu až do 9000 otáček což dělá z auta silně návykovou drogu. Podvozek umožňující jet vozu téměř po kolejích, kick down podřazení při 7000 rozlije od srdce nádherný pocit úžasnosti a nespoutanosti 918 Vás do sebe vtáhne a již nepustí, potřebujte ji více a více.
918 je hybridní vozidlo a při dálničním přesunu si vyrábí vlastní elektrickou energii, kterou využívá vůz při pojíždění po městě.

918 přivádí do běžného použití nejmodernější technologie, které máme aktuálně k dispozici. Díky nim je hybridní supersport jako jako Dr.Jakyll a pan Hyde. Jednoduchým přepnutím získáte z hybridního vozu ke každodennímu ježdění jedinečný supersport.
Porsche 918 Spyder je konečně každodenní supersport. Není tak závodní jako McLaren P1 nebo LaFerrari.

Jeho všestrannost, otevřená střecha, relativní prostornost v kabině spolu se změnou režimů umožňuje majiteli si dělat, co chce. Hlavní silnice, centrum města, horské průsmyky, závodní dráha cokoliv Vás napadne. Nezáleží na tom, kde chcete jezdit, auto se přizpůsobí a bude se cítit kdekoliv jako doma. Jediná výtka jde vůči sedadlům, která jsou krajně nepohodlná.

Zvláštní poděkování patří Steve Hall Photography za fotografie! Zde naleznete více jeho nádherných fotek.